tisdag 29 januari 2013

Känns som måndag

I torsdags tog vi tåget norrut till Kramfors och våra älskade Hanna, Emil och Agnes för en liten minisemester. Vi har haft underbara dagar med väldigt mycket lek och bus (och lite bråk) för barnen och en massa skitsnack och Alias-spelande för oss vuxna. En massa god mat och annat gottis åt vi också. En perfekt helg! Jag är sämst på att ta kort, men kolla in Hannas blogg för lite bilder HÄR

Igår åkte vi hemåt igen, det kändes lite vemodigt faktiskt. Samtidigt som det är skönt att komma hem har vi haft det så himla kul + att vi börjar skola in Elias på förskolan på fredag vilket känns sådär. Jag tror han kommer ha jättekul på dagis och lära sig så otroligt mycket, så av den anledningen ser jag fram emot det väldigt mycket. Men samtidigt så kommer jag lämna honom till några andra i ett par timmar typ varenda dag. Min lilla älskling, jag vill bara ta hand om honom själv...
På torsdag ska jag och Vasilis på samtal på förskolan, då ska vi fråga dom om tider. Till kommunen har vi anmält Elias 9 - 15 varje dag, så det är vad vi betalar för, men jag ska fråga förskolan vad dom tycker om att börja med 4 timmar per dag, eller lite längre dagar + ledigt fredagar för att sedan eventuellt successivt öka på timmarna eller tvärt om..

Idag har det känts som en riktigt måndag, jag har fixat och donat här hemma, tvättat, packat upp, sen har jag inhandlat en massa kläder inför förskolestarten. Först försökte jag vara lite smart och jämföra olika plagg i olika affärer, men jag gav upp efter kappahl som inte hade någonting i storlek 92 eller 98, så det blev Polarn O Pyret. Där är det så bra, vi har gått dit sen Elias föddes och sagt typ "Hej, vi behöver kläder för vintern" eller som nu, "kläder inför förskolestart" så plockar dom ihop allt som man kan tänkas behöva. Så nu är vi laddade på den fronten iallafall!
Sen kom jag hem, dumpade shoppingen, lekte lite med Elias, sen åkte jag iväg för körlektion. Det gick grymt bra och det är bara lite rutin på vissa områden som behövs innan det är dags att köra upp. Sjukt!!! Det kändes knappt som man hade lektion, jag körde efter destinationer läraren peka ut sen satt vi bara och babbla. Han är uppväxt i Kramfors, vilket sammanträffande!! Så nu blev han också sugen på att åka dit efter jag berättade om vår resa.

Nu ska jag plocka lite här hemma (leksaker och middag) sen blir det soffan innan jag kastar in handduken. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar