måndag 16 januari 2012

Måndag

Nu var det sådär längesen jag bloggade igen...
Elias fick igår sina två framtänder (dom sprack igenom igår under dsagen) och allt rullar på! Han blir knasigare och roligare för varje dag som går och det märks att han brås på sina föräldrar... Han dansar, busar och ska få oss att skratta hela tiden. Han gillar att showa, den känns som att han kommer vara en riktig scen-apa när han blir stor.
I lördags blev Elias 11 månader och snart är det alltså dags för ettårs kalas!! Det ska bli sjuuukt kul. Först tänkte vi ha Harry Potter tema eftersom både Elias mamma o pappa är världens största HP nördar, men Elias har själv en favorit - Pingu, därför har vi bestämt oss för att ha Pingu tema istället. Tro det eller ej, men jag och Vasilis ska faktiskt vara iklädda pingvin dräkter under kalaset, vem som kommer uppskatta detta mest vet jag inte, men jag gissar på mig och Vasilis.

Dagens middag:

Bestod av pasta med en paprika och zucchini sås, på sidan av hade vi korv (helt vanlig grill korv) och ärtor!
Såsen gjorde jag på följande vis:
Jag hackade 3 ganska små paprikor i små bitar, likaså med en också ganska liten zucchini och en också ganska liten lök (värst vad ganska så smått allt var idag.)
Jag stekte allt i flytande margarin tills jag fick zucchinin och paprikan så mjuk som det gick, jag pepprade och hade på oregano, det fick steka i ca 10 min, sedan hade jag på en stor creme fraiche. Sedan hade jag i lite gurkmeja som ger en rolig gul färg! Sist men inte minst tog jag stavmixern och mixade såsen, men den blev inte helt slät utan hade kvar en hel del bitar.

Jag och Vasilis käkade även en sallad på black eyed peas som jag blötlagt och kokat, sedan sköljt kalla och blandat ihop med olja, vinäger, vitlök och persilja. Det är ett väldigt smart knep om man har lite dåligt med pengar och vill fylla ut middagen!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar