måndag 30 augusti 2010

Ultraljud

Idag var vi på ultraljud och fick för första gången möta vår bebis! Den var jätte söt, låg upp och ner på huvudet och rörde runt sig som en liten vilde (den gillade inte riktigt när barnmorskan bökade runt med röntgen apparaten dom använder för att se bebisen). Barnet var, så gott som barnmorskan kunde se, friskt och hade ett starkt fint hjärta! Beräknat från min senaste menstruation skulle jag gå in i vecka 19 av graviditeten idag, men efter ultraljudet kunde hon fastställa att vi var i vecka 18 v + 1d (plus en dag). Därför uppdaterar jag ingenting om vad som händer i magen på bloggen idag, utan vi är fortfarande kvar på vecka 18 en vecka till!
Nu har vi även fått ett nytt förlossningsdatum: 29/1 -11, så barnmorskan sa att det med stor säkerhet kommer bli ett februari barn. :)

Jag har även känt den första sparken! Den 26/8 kände jag som en gas bubbla i magen som sprack, först förstod jag inte riktigt vad det var men ganska snabbt förstod jag att det var bebisen som jag hade känt - helt otroligt!

Självklart ska ni få se bilder på underverket också, så här kommer dom (tryck på bilden för att se alla bilder tydligare):




Och här är magen som bebisen ligger i:


3 kommentarer:

  1. I wish it wasn't in swedish ¬_¬

    SvaraRadera
  2. You can try to use google translate. ;) Its about the ultrasound, the baby is healthy as far as the nurse could tell. And I felt the first kick the 26/8, and its really wild! :P Kickin' and swimming and stuff.

    SvaraRadera
  3. BonusFarfar är glad att BonusBebisPåG mår bra och växer så det knakar!

    BonusFarbrorJohannes sitter med och tittar. Han är sugen på att få leka med dom färgglada träklossarna ni har på er fina sida.

    BonusHejDå
    BonusMats

    SvaraRadera