söndag 20 januari 2013

Sunny sunday!

Vilken skön dag det var idag, soligt och fint och härlig temperatur med -3, precis lagom! Vi begav oss upp på berget här vid oss där vi bor. Vasilis hittade någon metall-platta som han och Elias åkte på som pulka, himlans kul tyckte dom. Själv som den hönsmamma jag är tyckte jag att det gick för fort. Haha! :) Sen njöt vi av den fina utsikten i solen med lite varm choklad innan vi begav oss hemåt.

Eftermiddagen var inte lika mysig, jag rensade ut hela min garderob, fyllde ett par påsar att skänka bort (vi har en sådan container här i området dit man lämnar kläder, mössor, skärp, skor och så delas det ut till välgörenhetsorganisationer) och en hel del att kasta bort, som trasiga jeans osv. Sedan gjorde jag iordning så killarna (Elias och Galileo/bebis) får ha min garderob till sina kläder istället, blev mycket bättre så än som vi hade det innan. Elias kläder är så små, därför måste man ha allting ordentligt uppdelat så kläderna inte blandas ihop för då hittar man aldrig det man letar efter. 
Vi har ju kallat bebis i magen för Galileo ända sen vi fick reda på hans misstänka choledokus cysta. Jag tänkte då precis efter beskedet att det var som att han hade två gallblåsor, Galileo Galilei! Vi har hela tiden tänkt att bebis i magen absolut INTE skulle heta Galileo när han kom ut, men nu på senaste har vi ändå börjat fundera på det. Tänk, när han kommer ut, om han fortfarande är vår lilla Galileo. Är det jätteknäppt att döpa sitt barn till det???

Kvällen avrundades med snabbmat - fiskpinnar, potatis och yogurtsås. Så nu sisådär en och en halvtimme senare är jag hungrig igen... Jag har fått en dille på kikärtor med vitlök och citron (ja typ hummus fast utan tahina). Det är gott att äta precis som det är, men passar även fint med lite bröd, eller i pita tillsammans med vitlökssås och tomater.... Ååååhh..... Vasilis får göra det åt mig när han nattat klart lilleman. ;) 

Här är lite bilder från idag: 


Jag hittade min gamla palestinasjal från när jag var typ 12 år, vi ska ge bort den till Vasilis syrra. Hon undrade hur sjalen såg ut så jag fick agera modell. 


Skål älskling! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar