torsdag 3 januari 2013

Long time no see

Hej hallå bloggen!!
Det känns lite sjukt att det var över en månad sen sist. Men tiden flyger förbi fort! Nya kursen startade i samband med att den förra tog slut och det har varit sjukt mycket att göra och väldigt intensivt. Sedan var det ju det här med jul. Det har varit så sjukt stressigt den här julen när man måste åka fram och tillbaka över halva Sverige känns det som. Hade varit väldigt skönt om vi åtminstone kunde få hålla oss till Stockholm och kommunikation. Det var 3 fullspäckade dagar av julfirande och efter det var jag och kroppen helt slut. Jag har varit så stressad över plugget att jag har fått väldigt mycket sammandragningar vilket inte är så bra, och jag märker att så fort det blir lite för mycket eller om jag rör mig för mycket så sätter det igång. Så barnmorskan har sagt att jag måste ta det lugnt och försöka att inte stressa och kunna koppla av emellan åt, lättare sagt än gjort. ;) Snart så är skolan iallafall över, det ska bli grymt skönt. Då hoppas jag på att ta igen mig själv och kroppen litegrann! Lillebror växer annars så det knakar, magen börjar bli större och otympligare och vi har börjat fixa i barnens rum inför hans ankomst!
Vasilis är hemma sista månaden av sin pappaledighet nu, sista januari börjar inskolningen på dagis för Elias och Vasilis börjar jobba igen efter det. Sen i februari är det dags för tvåårskalas (herregud vad tiden går fort!?) och så börjar Elias även på dans.

Den 8:e ska vi på vidare utredning för lillebror i magen och hans misstänka choledokus cysta. Jag hoppas vi får lite mer svar då och att allt ändå ser bra ut.
Lillebror är inte alls lika vild i magen som Elias var, med honom var det en torktumlare 24/7 och sparkar som delades ut hejvillt! Den här gången är det mest lättsamma buffar och bök. På ett sätt gör det mig lite orolig att han ska må dåligt för det i magen och därför inte är lika aktiv, samtidigt som jag vet att det kan vara så olika från barn till barn.

Jag ville bara in och uppdatera lite, nu ska jag återgå till mitt uppsatsskrivande i viktimologi som ska vara klart den 14:e januari. Puss o kram!


 Magen i vecka 26+2


Elias med sin mikrofon han fick i julklapp ;) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar