lördag 19 januari 2013

Ledig!

I torsdags hade jag opponering i skolan, dels av min egna uppsats och så opponerade jag på en annans. Det var det sista momentet i viktimologi, vilket betyder att jag nu är klar med kriminologi II!! Känns så otroligt skönt, kan inte beskriva hur lättad och fri jag känner mig! Det har varit så sjukt mycket plugg och jag kände hur jag i graviditeten blev mer och mer dum i huvudet (ja, jag är ungefär som blondinen i blondinskämten nu för tiden, helt jäkla lost... Det är såååå pinsamt) och det gjorde pluggandet svårare och svårare, därför är jag så lättad över att det är klart.
Vad ska jag då göra nu fram tills bebis kommer? Absolut ingenting! :)
Nä, inte riktigt sant, jag ska skola in Elias på dagis i 2 veckor från sista januari, sen börjar han på dans i samma veva + att vi ska ha 2års kalas. Jag ska övningsköra det sista och försöka ta körkort innan bebbo kommer och så ska det fixas lite här hemma. Utöver det ska jag läsa en skönlitterär bok (men då jag brukar sluka en bok på sisådär 2-3 dagar så blir det nog ett par stycken ;)   ), det har jag längtat efter ända sen kriminologin startade och när man läser kurslitteratur hela dagarna har man varken tid eller lust att sätta sig in i ytterligare en bok, så nu ska jag passa på att göra det!

I övrigt så har jag blivit sjukligt trött igen + att jag inte kan sova på nätterna, jätteskön kombo (not). Jag kan vakna flera gånger mitt i natten och ligga vaken någon timme åt gången, när jag äntligen lyckats somna om vaknar jag av en spark i revbenet eller att jag behöver gå på toaletten. Jag känner mig med andra ord rätt så höggravid nu för tiden. Det var likadant med Elias, jag låg vaken jättemycket på nätterna och fördrev tiden med att titta på dåliga serier. Då hade jag åtminstone ingen 2åring som höll mig vaken så jag kunde sova sporadiskt under dagen, lyx ;)  Om någon ny har börjat läsa min blogg av nån anledning kan jag tillägga att jag pluggade kriminologi I på distans när jag väntade Elias vilket gjorde att jag hade möjligheten att sova lite när jag kunde/ville och plugga när jag kunde/ville, den kursen avslutades däremot precis innan jag hade mitt BF så då blev det inte några månaders fördriv av ingenting som den här gången.

Vasilis nattar Elias och jag ska försöka hålla mig vaken en stund till och hoppas på att jag av ren utmattning får sova hela natten. Önska mig lycka till! ;) Och trevlig lördagskväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar