onsdag 16 januari 2013

Trekantssängen

Hemma hos oss i vårt vardagsrum har vi en snevägg som har varit jättesvår att inreda eller ha någonting praktiskt på, det kändes förut som att det skulle vara bättre att vara utan den dumma ytan. Men! Sen fick vi en genial ide. "Vi kan bygga en säng som går efter väggen!", dvs. en trekantsformad säng. Sagt och gjort. Haha, nä riktigt så var det inte, herregud vad tid det har tagit med sängen. Vasilis byggde upp hela stommen i väggen och med reglar, längst fram vilar reglarna/sängen på 3 stora malmbyråer för att få extra förvaring. Det gick smidigt och var färdigt sent i somras någongång. Problemet var att hitta en madrass. Vi har letat som galningar efter bra madrasser som kan bli tillskurna men inte hittat någonting. Under tiden har jag och Vasilis sovit på en uppblåsbar madrass på vardagsrumsgolvet som vi pumpat upp och ner varje morgon och kväll, då Elias fick sovrummet som sitt (snart hans och brorsans) rum.
För ungefär en vecka sen vaknade jag mitt i natten av att jag låg på golvet! Det hade gått hål på madrassen... Vasilis lokaliserade hålet och tejpade igen det med silvertejp. Några timmar senare samma natt vaknar jag av att jag ligger på golvet IGEN! Då förstod vi att det måste blivit små pyshål lite överallt. Jag gick in o la mig hos Elias och Vasilis sov på soffan.
Eftersom det då blev lite mer akut fick vi eld i baken, stack till ikea och köpte en madrass, klippte upp den själva och TADA så var sängen klar! :)
Äntligen har vi kunnat fixa iordning vår lilla sovhörna med tavlor, lampor. Vi ska få upp lite små hyllor också som man kan ställa ljus på. Det är så mysigt, och sååå skönt att sova på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar