söndag 10 oktober 2010

Gravid vecka 24 + INBROTT

Hej!

Idag går jag in i vecka 24 i graviditeten. Det blir bara tyngre och tyngre och jag känner mig otroligt gammal i kroppen just nu. Men bebisen sparkar och har sig, vilket gör att man glömmer bort alla andra besvär. =)

Det här är vad som händer med bebisen just nu:

"Den här veckan är din bebis c:a 21,5 cm lång från huvud till stjärt och väger omkring 750 gram.

Ansiktet är i stort sett färdigbildat. Ögonen sitter på sin plats även om ögonlocken fortfarande är slutna. Öronen har också de funnit sin slutliga placering och sitter nu där de kommer att sitta vid förlossninen.

Håret på huvudet fortsätter att växa och ögonfransar bildas. De flesta dragen ser nu ut som de kommer att göra när din bebis föds. Eftersom den blir allt rundare så finns det allt mindre plats i livmodern att göra kullerbyttor och piruetter.

Bebisen övar sin andning genom att andas in upp till en liter fostervatten per dag i de mognande lungorna"Enligt http://www.blimamma.se/gravid-vecka-24.html






INBROTT!!! Ja, vi har haft inbrott i vårt källarförråd. I onsdags denna vecka, den 6:e oktober bar vi ner alla mina pappas gitarrer till förrådet för vi har alldeles för lite plats i lägenheten just nu. Tror ni inte, två dagar senare, att någon knipsar upp hänglåset till vårt förråd och snor alla gitarrer förutom en? Dom tog även med sig Vasilis gitarr som vi också ställt ner där i onsdags kväll. Vi känner oss ledsna, förbannade och kränkta. Det känns som om någon varit inne på våra liv och tagit med sig en del av det. För mig hade gitarrerna oerhört affektions värde, min och min pappas ögonstenar. Han lärde mig spela gitarr på en av dessa gitarrer och nu är det någon som har tagit det ifrån mig. Det gör mig rasande. Om jag får reda på vilka som har snott dom ska jag allt visa dom vad man kan åstadkomma med en jätte mage!!

Vi har polisanmält saken, och som tur är behöver man en speciell bricka för att komma in till dit där förråden är. Brickorna är personliga och man kan kolla vems bricka som använts, troligen under natten på fredagen. Så förhoppningsvis, om vi har riktigt mycket tur, så kanske vi kan få tillbaka gitarrerna.

Håll utkik!! Märker ni att någon säljer en eller flera gitarrer så får ni gärna hojta till. Vi återkommer med närmare beskrivning utav stöldgodset.

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar