måndag 26 juli 2010

Bröllopsfest & Gravid vecka 14

I lördags hade vi en fantastisk bröllopsfest för våra närmaste släktingar. Vi bytte ringar, åt god mat och dansade som galningar hela kvällen, riktigt lyckat var det! Jag (Felicia) fick även se en helt ny sida av min kära man, som under kvällen bytte om från Vasilis till "Dans Kungen" (några av hans moves finns att se på Johannes blogg www.fikamedjohannes.blogspot.com.)
Erik, Vasilis morfar, skickade även bilder från festen till oss, här är några av dessa:







Idag går jag även in i den 14:e graviditets veckan. Detta är vad som händer med bebisen just nu:

"Ansiktet hos fostret utvecklas alltmer; nu kan man tydligt se en näsrygg och att öron och ögon vandrar mot sina slutliga positioner på huvudet. En annan stor förändring är bildandet av lanugohåret som är ett fint hår som växer över hela kroppen i virvlande mönster efter hudens struktur (som senare bland annat kommer att utgöra bebisens fingeravtryck).

Lanugohåret kommer att falla av innan förlossningen och ersättas av grövre hår.

Bebisens sköldkörtel har mognat och börjar producera hormoner. Om bebisen är en pojke så bildas en prostata, och hos flickor vandrar äggstockarna ner från magen till ljumskarna.

De mjuka broskdelarna börjar nu också delvis att omvandlas till skelett. Bebisen har ögonbryn men inga ögonfransar." (Läs mer på http://www.blimamma.se/gravid-vecka-14.html).


Sist men inte minst! Vi åker till Bulgarien, Nessebar, imorgon på en smekvecka. Idag vaknade jag upp dunderförkyld och börjar få feber, men jag ska försöka kurera mig så vi kan ha det så mysigt som det bara går under veckan som kommer. Oavsett sjukdom eller ej så är jag säker på att vi kommer ha det hur bra som helst. Mer om Bulgarien kommer efter vi har kommit hem (natten till den 4:e augusti)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar