måndag 22 november 2010

Gravid vecka 30 + granpynt

Igår gick jag in i graviditets vecka 30, nu är det bara 10 veckor kvar!!! Helt galet, det är ju jätte snart. Bebisen väger just nu runt 1400 gram och är ca 38 cm lång från huvud till häl.
Den börjar se ut som en nyfödd bebis, men har fortfarande lite att lägga på sig. Den kan göra kullerbyttor i magen och har inte lagt sig till rätta med huvudet nedåt ännu.
Bebisen bökar runt som vanligt och har börjat att hicka jätte ofta, stackaren. Det verkar även som om den reagerar när man tar på den utanpå magen, trycker man på ett ställe kan den ibland trycka tillbaka (vet inte om det är slumpmässigt eller om den trycker ifrån för att man trycker in magen, det är nog inte så troligt att den tänker att den ska trycka tillbaka för att någon annan gör det.)

Jag, som aldrig har varit så speciellt förtjust i barn o bebisar, har börjat tycka att andras bebisar är söta (folks bebisar som jag inte känner alltså, vänner o familjs bebisar/barn har alltid varit söta såklart) och jag tror det är för att jag börjar längta lite efter att vår bebis ska komma ut!

Igår pyntade vi även julgranen, jippie! Vi var på IKEA i lördags och köpte pynt till granen så vi kunde inte hålla oss. Jag längtar jätte mycket till jul!

Här är vår fina gran:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar