fredag 8 april 2011

Tand på g?

Lilla killen har börjat köra in hela sin näve i munnen och tuggar på den, han försöker även tugga och suga på min hand när han har chansen. Jag tänkte först att det var hans sugbehov som låg bakom det - han hatar nappen, så jag tänkte att han använde handen istället för napp. Jag pratade med Elias mormor om det och hon frågade om han dregglade mycket också, vilket han gör. Då berättade hon att min storebror fick sin första tand vid tre månaders ålder och att den tanden höll på att irritera i nästan en månad innan den kom upp (och min bror betedde sig liknande som Elias gör nu). Nu har vi köpt en tuggring till honom som han tuggar o suger på och verkar tycka att det är jätte jätte skönt..
Han har varit lite gnällig på sistonde, kan vara av den eventuella tanden som irriterar så jag hoppas nästan det är en tand på g och ingenting annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar