fredag 1 april 2011

En nubbe och pizza i Alfta

Idag är den första april, men boken jag ska skriva om är inte ett skämt, däremot ger den sina läsare ett gott skratt att förlänga livet med!

En nubbe och pizza i Alfta är den första boken av tre som handlar om Peppo och hans äventyr, hans kärlek till matlagning, sin fru och sina vänner. När jag läste den här boken kan jag se min farfar, författaren till böckerna, framför mig, ståendes i sitt kök med ett förkläde och en tomatsås till en lasange puttrandes på spisen och ett stort leende på läpparna, precis som Peppo. Jag tror alla kommer gilla boken lika mycket som jag och uppskatta att lära känna Peppo, hans vänner och även en del av min kära farfar.




”Pizza och nubbe är ingen bra kombination, men i Peppos värld är allt möjligt. Han jobbar frenetiskt på sin restaurang i syfte att bevisa sin duglighet och samtidigt återvinna sin älskade Doris. Det gör inget att han jagas av grymma torpeder och att illasinnade skurkar vill krossa hans planer. Han är optimist och hans glädje smittar av sig på andra.

I hans restaurang upplever vi gemyt och förstklassig kulinarisk konst. Mitt i en världsomspännande motorcykelträff får de utsökta rätter som beskrivs i denna doftrika och fantastiskt roliga skröna att fastna hos läsaren som en oförglömlig saga där mat, kärlek, passion och spänning flätas samman med finstämd humor.

Det är inte många nutida författare som får läsarna att skratta högt men Francesco Saverio (Saw) Alonzo kan konsten!”

Köp boken för bara 38 kronor på Bokus, så skickas den hem direkt till dig: http://www.bokus.com/bok/9789172241190/en-nubbe-och-pizza-i-alfta/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar