tisdag 11 september 2012

Faktiskt underbara vardag!

Ja, tror det eller ej, men vi har kommit in i ett skönt vardagsmode som jag bara älskar! Jag började skolan förra veckan och har faktiskt jättemycket plugg, trodde inte det skulle vara så saftigt, men det är många sidor ur böcker och avhandlingar som ska läsas och så har jag 3 föreläsningar i veckan med seminarium. Fullt upp! Men, jag gillar det! Det är så skönt att komma iväg en liten stund hemifrån, eller att få sitta i köket och fokusera till 100% på någonting som är för mig. Jag läser ju kriminologi 2 just nu och det är ett ämne jag har kommit att brinna för, jag älskar kriminologi och därför älskar jag även att få plugga och gå i skolan. Jag har märkt hur detta också har gett mig mycket mer energi till Elias och jag har blivit en så mycket bättre mamma! Idag tog jag en paus från plugget då vi har föreläsning tors - fre så jag får sitta och plugga hela dan imorrn istället, men det har varit sååå mysigt. Elias har varit på mys och bus humör hela dagen och vi har haft det så kul!

Jag är i graviditetsvecka 11 nu (10+3) och jag hoppas mitt illamående kan gå över helt snart. Jag behöver inte käka postafen, men trött som om jag gjorde det kan jag bli ändå, och illamåendet kommer lite till och från hela dagen. Det är sjukt irriterande och tröttsamt och jag är så less på att må illa! Annars har vi det som sagt sjukt bra just nu. Älskar min lilla busunge så mycket! Han är så knasig och rolig och vi tar verkligen vara på den här tiden vi har tillsammans nu alla 3 innan Vasilis börjar jobba och han börjar dagis. För trots att jag har mycket plugg så har jag några timmar extra på morgonen att mysa med Elias, jag kan vara hemma och vi äter lunch tillsammans osv, vi får så mycket tid ihop och jag är så glad över hur jag och Vasilis valt att pussla ihop det. Visserligen blir det inga julklappar i år haha, förutom såklart till Elias, men det får vara så. :) Tiden är mer värd en pengar, speciellt när man har barn! :)

Nu ska jag hämta upp min sötis från badkaret som badar med sin papps, so long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar