måndag 3 september 2012

PUUUH!

Hej!

Idag var vi på ultraljud igen, lillen har växt på dig massor sen senaste ultraljudet och på ultraljudsbarnmorskorna är dom experter som endast sysslar med ultraljud, de sa att det som läkaren sagt, att den såg lite liten ut, var dumt sagt och att man omöjligt kan se så tidigt som vecka 7 om barnet inte växer som den ska (om det inte handlar om riktiga avvikelser som kanske tyder på att fostret inte utvecklats alls), men 1 cm som barnet var då var fullt normalt och längden idag på 2,4 cm stämmer överrens jättebra med tiden som gått och i veckan jag är i nu. Hon sköt till och med fram min graviditetslängd till 9+2 från 9+1 så jag är så himla lättad och glad! Nu känner jag mig äntligen gravid! Det här firades med ett par nya mammabyxor då jag redan växt ur alla byxor förutom leggings och det kunde inte vara en bättre pepp inför skolan som börjar imorgon!!! Är så jäkla lycklig just nu och så grymt taggad på ALLT, skolan, Elias, bebisen i magen, allt! Och tillbaka till ultraljudet, jag såg den lilles ben och armar, den låg och sparkade och hade händerna upp mot lilla nästippen, sen gjorde den jordens skutt i magen innan den somnade om på nytt, haha! Helt underbart! Jag lägger upp ultraljudsbilderna från första ultraljudet och det som gjordes idag vid annat tillfälle (eller om någon vet hur man för över bilder tiil bloggen genom mobilen?)

Godnatt och sov gott önskar världens lyckligaste brud!

1 kommentar: