söndag 13 juni 2010

Sista dagen i vecka 7

Godmorgon!

Idag är sista dagen i vecka 7. Här är en liten uppdatering om vad som hänt med vår blivande bebis under denna vecka:

"Under vecka 7 växer din bebis med en otrolig hastighet. I början av veckan är bebisen 7-8 mm och i slutet har den nästan fördubblats i storlek och ökat till 9-15 mm! Fostret väger ungefär 1 gram.

Din bebis armar och ben är längre nu och har bildat leder. Händer och fötter kommer att bildas, och fingrar och tår har redan börjat anläggas. Hjärtat är oproportionerligt stort och ser ut att sitta delvis utanför bebisens kropp, och har nu bildat en höger och en vänsterkammare. Hjärnan fortsätter att växa och luftrörskanalerna till lungorna är synliga. Ögonen börjar utveckla pigment, näsan mognar och början till ett ansikte kan urskiljas. Blindtarmen och mjälten är redan på plats tillsammans med de första anlagen till magsäcken." (Taget från länken http://www.blimamma.se/gravid-vecka-7.html).

Jag började må väldigt illa i början av vecka sju och illamåendet har hållit i sig från morgon till kväll, vilket är jätte jobbigt. Som tur är så kommer Vasilis in med frukost på sängen till mig varje dag och tar hand om mig när han kommer hem från jobbet. Jag hoppas att illamåendet kommer avta, om inte annat brukar det försvinna efter vecka tolv och dit har vi bara fyra veckor kvar att hålla ut.

Nu ska jag äta frukost som min älskling gjort i ordning åt mig!


2 kommentarer:

  1. Kära V&F, man blir ju väldigt glad av alla klossar!!

    Riktigt snygg sida!

    Mvh Mr Mats

    SvaraRadera
  2. Kära Mr Mats,
    Tack för de snälla orden och vi får säga detsamma!

    MVH
    V&F

    SvaraRadera