fredag 16 september 2011

Beröm på BVC

Idag var vi på BVC och mätte och vägde Elias, han väger 8250 gram och är 68 cm lång, han växer jätte jätte bra och viktkurvan bara ökar, trots att han rör på sig så mycket mer nu.
Han sa "hee" till barnmorskan och vinkade, sen sa han mamma, mamamamamama, och kröp runt på alla fyra och ställde sig upp mot en stol och sådär. Barnmorskan var helt lyrisk och sa att hon aldrig fått ett hej från en sån liten och att han är jätte välutvecklad och tidig med både motoriken och med talet. Jag har världens duktigaste kille, det visste jag ju redan, men vad stolt jag blev när hon sa det! Hon använde ordet "fantastiskt" och hur glad blir man inte av att höra sånt!?

Jag blev så stolt och glad som vilken annan förälder som helst hade blivit, så jag var tvungen att skryta lite här i bloggen. Elias är ett väldigt rörligt och pratigt barn, sen finns det säkert massor av saker som hans jämnåriga kan som han inte kan än. Barn utvecklas så olika, vilket är så roligt, att dom redan är egna små personer med egna personligheter.
Jag pratade med min kompis Jessica som vi fikade med igår om barns utveckling, då Elias och Naemi är lika på ett sätt men väldigt olika på ett annat, så pratade vi om hur baren på vår unga mammagruppen är. Generellt sätt tycker jag att det känns som att alla barnen där är väldigt tidiga med mycket i vår grupp om man jämför med vad man läser o forum och "barns utveckling" böcker mm. Det är jätte kul då barnen tar efter och lär sig av varandra, att vi har så duktiga barn i vår mammagrupp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar