fredag 2 december 2011

Jag är sämst..

.. på att blogga! Förlåt så mycket, jag vet att vi har en del familj som gärna vill veta vad som händer med Elias.

Här kommer en update:

Elias kan gå med hjälp av väggen eller om man håller honom i en hand. Han kan stå med hjälp av att hålla i lite av gardinen eller ett lillfinger - han skulle lika gärna kunna hålla ett blad, han kan stå men vill inte stå tomhänt. Pysslar han med en leksak eller något så står han själv tills han kommer på att ingen håller i honom och då sätter han sig ned.


Han kan tugga litegrann med sitt tandkött (han har inga tänder) och han har börjat försöka att äta själv med sked (varannan tugga själv, varannan till mamma) men det går inte så bra, han duttar med skeden i tallriken och stoppar in i munnen så det mesta han får upp är möjligtvis lite sås.

Han gillar att öpnna lådor i köket och dra ut allt, men han kan även stoppa tillbaka sakerna.

Pingu är hans favoritprogram och varje gång intro låten kommer igång flaxar han med armarna o tjuter!

Han har storlek 74 i kläder, men vissa plagg har blivit lite små. Köpte ett julplagg i 74 som jag hoppas han kan ha på julafton, sedan blir det storlek 80 som gäller.

Barnmorskan har tippat på att han kommer gå själv runt jul, vilket känns som en ganska bra gissning, men man vet aldrig!

"Trycka på knappen" vet han exakt vad det är, nämligen knappen på en del till hans babygym som gör att det kommer musik.

Senaste siffrorna från BVC hittar jag inte nu, men det var när han fyllt 9 månader, han vägde kring 9,5 kg (har för mig att det var 9,7) och han var 71,5 cm lång.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar