onsdag 21 december 2011

Julskinka

Idag har jag gjort julskinka, förra året försökte jag mig på det - och misslyckades, mycket för jag hade helt fel recept. Min farfar har alltid gjort den här skinkan till varje jul men dumt nog så frågade jag inte honom om hur man gjorde förra året utan min mamma... Men i år lyckades jag!! Wihooo! Den är så sjuukt god! Det är julskinka som man gör hål i med kniv, över hela skinkan, sedan trycker man i massa stavar av vitlök i hålen och sedan en kryddblandning av fänkål, vitpeppar, svartpeppar och rosmarin, samma kryddblandning har man sedan på hela skinkan sen kör man den i ugnen.

Till middag idag blev det lax, potatis och broccoli som hela familjen kunde äta! Laxen körde jag i aluminium folie med citron, peppar och persilja i ugnen som åts med kokt potatis och broccoli som kokats utan salt. Super gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar