tisdag 14 december 2010

Föräldragrupp + BM

Idag var jag och Vasilis på föräldragrupp där man snackade lite om funderingar inför förlossningen och första tiden som förälder. Vi fick kolla på tre filmer, en förlossningsfilm, en amningsfilm och en film lite allmänt om den första tiden med barnet.
Det var roligt faktiskt, bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag var jätte skraj för att kolla på en förlossningsfilm (mamma berättade om när hon fick kolla på en förlossnings film med Gudrun Schyman - har ni inte sett den, gör inte det) men filmen vi fick se var jätte bra och "trevlig".

Vi var även hos barnmorskan idag, direkt efter gruppen var färdig, kollade alla värden och kollade om bebisen fortfarande låg med huvudet nedåt, eftersom jag tyckte den hade bökat runt så värst, men den ligger fortfarande i startposition!! :D Känns jätte skönt, nu känner jag mig mer säker på att den kommer ligga kvar så.

Tänkte även tillägga att min vikt nu ligger på 70 kg.... 70 KG!!!!!! Jag som trodde att jag aldrig i hela mitt liv skulle komma över 60... Den totala uppgången ligger just nu på 17 kg. Heja!

Nu är det dags för att sova, godnatt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar