måndag 6 december 2010

Gravid vecka 32 + helg

Igår gick jag in i graviditetsvecka 32! Nu kan barnet komma om mellan 6 - 10 veckor, vi hoppas självklart som de flesta andra att den kommer om 6 veckor. Bebisen är nu ungefär 42 cm lång från huvud till häl och väger ca 1,8 kg. Mycket mer än så händer inte, bebisen lägger på sig hull o fortsätter utvecklingen av sina organ. Det enda är att bebisen nu har förmågan av svettas.

Jag skrev förut om att bebisen hade vänt sig med huvudet nedåt, men nu vet jag inte hur den ligger. Det känns som om den är lite på tvären, vi får se vad barnmorskan säger på nästa undersökning.

Helgen har varit väldigt lugn, vi har mest sovit och slappat eftersom Vasilis varit/är sjuk och jag har varit lite små krasslig. Igår var vi på IKEA och handlade lite julklappar, vi har handlat till lite mindre än hälften, men det kändes som mycket, mycket mer... Så det behövs nog några rundor till, fast då får det nog bli skärholmen centrum istället för Ikea - det var sjuukt med folk. Man säger alltid att man ska vara ute i god tid med klapparna, men det blir aldrig så.
Vi handlade även lite bebis saker - täcke och kudde till sängen, örngott och påslakan, madrass till skötbordet och en bebis filt.
Vi hade även lite andra-advents frukost, med misslyckad mannagrynsgröt, ägg o julvört. Det var gott ändå trots att jag råkade förstöra gröten (Hade dubbelt så mycket mannagryn än vad man skulle till antal dl mjölk jag använt).

Nu är det ny vecka, Vasilis är påväg till jobbet och jag har massa plugg. Har tenta från onsdag till fredag och känner mig inte alls redo, fattar ingenting av kursen jag läser nu. :( Jag hoppas verkligen att jag klarar den, orkar inte ha en omtenta liggandes, allt måste vara färdigt i tid så jag bara behöver koncentrera mig på förlossningen sen i januari. (Vilket är svårt, då det enda jag tänker på just nu är just förlossningen och bebisen, det gör det skit svårt att koncentrera sig på skolarbete).

Nu ska jag käka frulle! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar