onsdag 1 december 2010

Redo för start

Hej!

Idag var både jag och Vasilis hos barnmorskan. Vasilis är sjuk så jag släpade med honom dit, eftersom det går så fort och det vore bra om han fick följa med någon gång.
Jag går hos barnmorskan väldigt regelbundet och från och med nu kommer jag gå varannan vecka. Allt är bra, jag har ganska lågt blodtryck, men det är ingenting som är farligt, hjärtat slår som det ska och allt är bra.

Jag har även märkt att bebisen har slutat röra på sig lite grann, det är inga cirkus konster och kullerbyttor i magen längre, utan bara lite små bök o spark. Jag misstänkte att den kanske hade vänt sig med huvudet nedåt, eller att det bara börjar bli väldigt trångt. Jag nämnde detta för min barnmorska som kände på bebisen - och mycket riktigt så har den vänt sig! Den ligger start klar mitt i bäckenet. Jätte roligt, jag hoppas den ligger kvar så nu annars blir det jobbigt.
Jag har även märkt att magen har hamnat lite längre ner i och med att tyngden är nedåt nu när den vänt sig. Både jag och Vasilis fick hålla runt om huvudet genom magen, jätte häftigt! Och så ligger den och trycker med rumpan ut mot omvärlden.

Nu ska jag gå och göra lite te till sjukstugan här hemma (både jag och Vasilis är förkylda). Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar