torsdag 16 juni 2011

Mmmm...

Igår hämtade jag och Vasilis ut min fina Tassimo maskin. Jag har vart sugen på att skaffa en Tassimo jätte länge och tänkte att jag skulle önska mig det i födelsedagspresent, men det kändes lite väl dyrt så jag struntade i det. Jag är medlem på en hemsida som heter Buzzador, som medlem hos dem får man testa olika produkter och ibland får man köpa vissa saker till bra priser - mot att man berättar, visar och ev. delar ut produkten till vänner, släktingar mm (man kan även skriva om produkterna på sin blogg!). Jag fick chansen att komma med i en kampanj där man fick köpa en Tassimo T20 med massa kapslar i olika smaker för ett jätte bra pris och jag slog till!

Maskinen var lätt att starta, det var iprincip bara att koppla in sladden så var det klart. Vi hämtade maskinen så sent så det första jag och Vasilis prövade var Marabous choklkaddryck, jag tyckte att den var en aning stark men annars super god, den smakade verkligen hemmagjord choklad, men jag fick reda på nyss att Vasilis hade glömt kapseln med mjölk till. Jag skulle ge chokladen utan mjölk 9/10, men med mjölk blir det säkert en klar tia! Jag ska pröva chokladen igen och återkommer med resultatet.
Nu sitter jag och avnjuter en Latte macchiato och den är underbar. det är bara att köra två kaplsar genom maskinen, med mjölk och espresso så är det färdigt. Latten får definitivt 10/10 av mig.

Jag är såååå nöjd över mitt köp jag gjort och jag tipsar verkligen Tassimo till andra som funderat på en kaffemaskin. Den är liten och billig i jämförelse med andra espressobryggare. Köper man en Tassimo kan man registrera den på Tassimos hemsida, då får man 200 kr att handla kapslar och andra prylar från deras shop med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar