fredag 10 juni 2011

Värme-koma

Jag vet att man inte ska klaga på att det är för varmt, speciellt inte efter den långa vintern vi har haft, men jag gör det ändå... här kommer det: det är FÖR varmt! När man har sin första bebis oroar man sig för allt och försöker läsa sig på om t.ex. klädsel, solskydd mm. Men hur ska man se till att barnet inte är för kallt, men inte för varmt, men påklätt fast inte för mycket påklätt... jag blir galen. Idag låg Elias iklädd endast pampers och hade en tunn sjal över benen och en annan filt som hängde över vagnen som solskydd. Det blåste en hel del och vi höll oss i skuggan men han var ändå jättevarm, men alla andra barn jag ser har både bodysar och byxor mm mm... man känner sig lite som en dålig förälder ibland när man jämför sig med andra, men trots det tror jag man läser på för mycket och överdriver allting till max. Elias får ha lika mycket kläder och icke kläder som jag själv skulle kunna tänka mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar