onsdag 1 juni 2011

Vaccination

Idag var det dags för Elias 3-månaders vaccination. Två sprutor fick han i vardera ben. När sprutorna togs skrek han jätte högt och när tårarna trängde fram kände jag ett hugg i hjärtat och fick själv gråten i halsen för en stund. Men det tog bara sekunder sedan var han tyst, han fick titta på ett flygplan som hängde i taket och en clown i fönstret i massa fina färger och han var nöjd. Sedan skrattade han och pratade för fullt med mig och Barnmorskan. Det gick med andra ord galant! Jag är så stolt både över Elias och över mig själv för att jag ändå höll mig så lugn. Jag trodde jag skulle vara nervös och orolig efter sprutan och smitta av min oro på Elias men jag underskattade mig själv. :)
När vi gick hem började han gråta lite i vagnen, sen somnade han!? Det har han aldrig gjort förut. Nu sitter han i vagnen i hallen och sover fortfarande - därav blogginlägget, har inte haft tid att skriva någonting förrän nu.

Så vad hittar man på när sonen sover? Imse vimse spindel videon på youtube och babygymet är inte alls lika intressant att titta på utan bebis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar