lördag 24 november 2012

Dagis!

Vi har bara ställt Elias i kö till ett enda dagis, ett som Vasilis gick på när han var liten och som ligger bara några hundra meter från oss, helt perfekt! Problemet är att han fortfarande har köplats 10 och vi vet därför inte om han kommer komma in där nu till februari.
MEN! Igår kom ett brev från kommunen, Elias har blivit erbjuden dagisplats på ett helt nytt dagis som ligger i Årsta. Dagiset kommer omfatta 70 stycken barn med 5 olika barn grupper, dvs. 14 barn per grupp. Det som är så himla bra med detta är att Vasilis jobbar i Årsta, så han kan lämna på väg till jobbet vid halv 8 så hämtar jag honom vid halv 2 :) och det är endast ca 10 minuter med tvärbana. Han har blivit erbjuden plats där från sista januari, vilket passar oss helt perfekt.
Elias SKA gå på dagiset som ligger här i Gröndal och vi vet att han garanterat kommer in där efter sommaren, men det här blir ett jättebra alternativ sålänge! :) Självklart hoppas vi fortfarande på att han kommer in på "vårt" dagis nu i januari, men det känns ändå väldigt kul att han fått en dagisplats.
Eftersom dagiset är helt nytt finns det inte än så mycket information om dagiset på Stockholms hemsida, men vi tänkte ringa dom och be att få komma dit, kolla på lokalerna och deras gård osv. innan vi tackar ja (som ni kanske märker är jag extremt noga med vart han ska gå, endast ett enda dagis levde upp till mina kriterier vilket var anledningen till att vi inte ställt han i kö till något annat. ;)   )

Igår när jag kom hem, SENT, efter en pluggkväll, så hade Vasilis (och säkert Elias också) städat, tänt ljus och fixat mat. Eftersom jag var så sen så fick jag äta i soffan när Elias nattades (som tur var han vi med lite bus och gos innan det iaf!). Det är så himla underbart att komma hem till ett fint och mysigt hem, det gör att man bara kan pusta ut! Tack mina älsklingar!

Idag har jag trängts med en hel del andra på Ikea, har fyllt på vårt doftljus förråd, köpt 2 julklappar till Elias, en jättefint stor lykta till uteplatsen och lite annat smått och gott. :) Skulle behöva åka dit fler gånger, fast då måste vi fixa skjuts för det behövs en del grejer hem som vi måste ta med bil. Bl.a. ska vi köpa en våningssäng till Elias och hans lillebror. Det som är så bra med den våningssängen är att den kan plockas isär till 2 stycken 90-sängar, så antingen ställer vi in hela våningssängen direkt eller bara den ena. När dom får varsitt rum sedan kan dom även få varsin säng utan att vi behöver köpa nya, bra va!?

Vasilis nattar Elias just nu, sen ska vi nog se en film eller nåt. Vasilis har skaffat "netfix" eller vad det heter, man kan streama en massa film och serier för 80 kr/månad. Vi har testat liknande förr, som lovefilm och nån annan, men dom hade inte ett utbud för fem öre, den här nya netfix, nettfix, whatever, har jättebra utbud!! :) Så nu tar jag lördagkväll!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar