fredag 16 november 2012

Fredag

Idag har jag haft så mycket annat att göra och att tänka på så jag har inte hunnit grubbla och fundera kring "Galileo", vilket har varit väldigt, väldigt skönt. Det känns också som att desto fler man får prata med och berätta om sjukdomen för, desto mer vänjer jag mig vid tanken att "det är inte så farligt ändå", vilket känns ÄNNU skönare.
Dagen har ägnats åt skolarbete med min grupp (vi jobbar med ett grupparbete just nu) och när jag kom hem var det bara att sätta igång i köket direkt! Det har lagats mat både till ikväll och till imorgon. Vasilis fyllde år i onsdags så imorgon ska vi ha släkt över på firande, då ska det bjudas på mat och fika, trots att det känns som att jag lagat mat i flera timmar så har jag bara gjort en jätte sats med köttfärssås som står och puttrar i skrivande stund till lasangerna vi ska bjuda på imorgon (någonting som både är billigt, smidigt och så jäkla gott om man är lika grym på lasange som jag ;)   ). Ryggen värker, axlarna värker och fötterna är ömma. Det ska bli så underbart att få krypa ned under täcket senare ikväll!!!

Nä, nu ska jag vika och hänga lite tvätt, fortsätta med maten, ha en mysig fredag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar