torsdag 22 november 2012

Föräldrar på dejt

Igår var jag och Vasilis på dejt! Vasse fyllde år den 14:e så det blev hans födelsedagspresent kan man väl säga. Vi hade så himla mysigt! Vi käkade sydamerikanskt på supper, tog in 5 rätter som man delar på och allt var så jäkla gott. Sist på var på sån här dejt, bara han och jag på en mysig resuaturang var över 1 år sedan. Det är sjukt vad tiden går!!
Vi sa att vi ska försöka gå ut såhär åtminstone en gång per år... Haha, det låter väl väldigt sällan, men vi har ju gjort andra saker också som gått på bio och träffat vänner och sådär ett par gånger barnfria. Men det är inte riktigt samma sak. Sen är det ju så att man inte har samma tid att göra såna här grejer på tu man hand när man har barn, man vill spendera tiden tillsammans som familj! Iallafall vill vi det :)

Jag har börjat få en massa jobbiga sammandragningar, jag känner hur hela livmodern drar ihop sig och spänner sig och så känns det som träningsvärk efteråt, jätte obehagligt. Idag har den "spänt sig" jättemycket och jag har jordens träningsvärk. Känns skitskumt, för jag hade inte så med Elias. Men det tyder ju på att livmodern tränar så det är en bra sak. :)

Imorse gick jag upp tidigt och satte mig och skrev på vårt grupparbete, för idag hinner jag inte med nåt plugg - våra älskade vänner och fd grannar har kommit till Stockholm från Sundsvall så idag blir det en jäkla massa kvalitetstid med finaste Hanna, Agnes och Emil när han slutat jobba.

Ha en bra torsdag!

1 kommentar: