tisdag 20 november 2012

Tisdag...

Jag kommer aldrig på några roliga rubriker till mina inlägg. Inte nog med det så är bloggen helt bildlös!! Det är ju jättetråkigt. Jag vet bara inte hur jag på ett smidigt sätt ska kunna lägga in bilder här, jag tar alla bilder med mobilen och jag försöker hitta lite program som gör att det lätt ska kunna överföras till google eller direkt till datorn men det vill inte riktigt fungera... Skittrist. Men jag ska försöka få det att funka!

Gårdagen bjöd inte på så mycket spännande, satt och pluggade från det att jag käkade frukost till eftermiddagen, med ett avbrott när jag stack iväg och övningskörde. Ska boka in halkbanan nu, jättekul! På kvällen gjorde jag parmesangratinerad lax med ångkokta morötter och potatisar som åts med en sås på gräddfil, rödlök och rom, serverades med sallad. Skitgott blev det. Elias diggade det också (han älskar parmesan och lax så han var helt överlycklig).
Idag har jag träffat min plugg grupp och diskuterat en massa, sen har jag faktiskt shoppat lite grejer hem, ska få upp lite bilder och sådär i ramar här hemma. Kvällen har bjudit på mer plugg. Vasilis lagade mat idag, färskpasta med köttfärssås på lammfärs. Det var inte meningen att han skulle ta lammfärsen, han råkade bara ta fel, men han gjorde en vinreducerad tomatsås med massa vitlök så det passade sjukt bra.

Jag längtar till imorgon!!! Först ska jag till skolan med min grupp och snacka med en handledare och jobba lite, sen ska jag iväg och övningsköra SEN...!!!! Sen ska Vasilis få sin födelsedagspresent av mig! Vi ska på dejt, ut och äta själva på fin restaurang på första gången på nästan 1,5 år tror jag. Efter restaurangbesöket ska vi på visning av Led Zeppelins sista konsert på bio, den har bara 2 visningar i Stockholm och 2 i Göteborg så det känns väldigt speciellt och kul. :) Jag hoppas bara jag hinner hem i någorlunda tid så jag har tid att svida om och sminka mig lite innan vi ska sticka, det blir tajt schema imorgon.

Elias fick ett par nya leggings/långkalsonger med Blixten McQueen på från Bilar, han blev överlycklig och ville ha på sig dom prompt. han fick lov att vänta tills efter badet, men efter det har han gått och tittat och pekat på sina brallor hela kvällen. Sötis <3 Där emellan (pekandet och granskandet av sina tjusiga byxor) har han och jag busat gärnet. Vi har skrämts och morrats och jagats och knasat oss, viskat och smygit oss på pappa mm mm. Älskar dig min guldklimp! Galileo har kul i magen och har de senaste dagarna roat sig med att sparka och hoppa på min kissblåsa, känns sådär, men det är väldigt mysigt också.

Nu kastar jag in handduken (och jag håller på att kissa på mig så hinner inte skriva mer), puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar