söndag 16 januari 2011

Gravid vecka 38

Glömde självklart att uppdatera förra veckan också, i vecka 37, men det hände inte så mycket spännande under den veckan.
Idag är jag gravid i vecka 38 + 0 och bebisen är helt klar! Den är någonstans runt 47 - 48 cm lång och väger runt 3,1 - 3,2 kilo, men det kan ju självklart variera från bebis till bebis. Från och med idag kan bebisen lägga på sig runt 30 gram per dag!

Nu är det jätte spännande, att veta att bebisen kan komma vilken dag som helst. När bebisen kommer ligger i barnets arvsanlag från både mammas och pappas sida, så det är jätte svårt att säga när bebisen kan tänkas ploppa ut. Jag har en känsla av att den kommer komma runt det beräknade förlossningsdatumet, 29/1. Men man kan aldrig veta, den kan lika gärna påbörja sin färd till oss idag.

Jag har börjat städa en hel del och vill ha det rent i lägenheten inför bebisens ankomst, mamma kände igen det beteendet. Hon blev likadan någon eller några veckor innan hon födde min bror, så hon gissar också på att bebisen kommer runt det beräknade förlossningsdatumet.

Jag vet att vi har bett om det förut, men snälla snälla kom med namn förslag!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar