torsdag 3 februari 2011

5 dagar efter BF och BM

Idag har det gått 5 dagar över det beräknade förlossningsdatumet och ännu är det ingen bebis på g. Var hos barnmorskan idag, gulliga gulliga Eva! Allt såg jätte bra ut och barnet kändes bra. Det här var sista gången vi träffades, innan förlossningen, men jag har lovat att komma tillbaka och hälsa på sen med lilla underverket.
På måndag, den 7/2, ska jag om jag inte har fött ringa ultraljudsbarnmorskorna i liljeholmen för att få komma in på ett extra ultraljud. När man går in i vecka 41+0 gör man ett extra UL för att kolla mängd fostervatten och lite sånt - på måndag är jag i vecka 41+1 så det blir alldeles lagom.
På måndag ska jag även ringa till SÖS, när man är i vecka 41+3 får man komma in på en undersökning hos dom där dom kollar hur mogen livmoderhalstappen är, CTG och lite sånt. Om livmoderhalstappen inte är mogen och väldigt spänd kan det diskuteras om igångsättning redan då, annars väntar man till vecka 42+0 då man är överburen för en igångsättning.

Jag hoppas däremot vi slipper alla undersökningar, ultraljud och diskussion om igångsättningar - jag tycker bebisen kan komma ut istället! :) Men det känns ändå lite skönt att ha lite på schemat som man siktar in sig på, då kanske jag fokuserar mer på undersökningstillfällena än att gå och vänta på att förlossningen ska starta. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar