måndag 7 februari 2011

Ultraljud och övertids undersökning

Ultraljudet gick jätte bra! Vi har ingen jätte bebis men den är ändå normalstor. Barnmorskan som kollade ultraljudet beräknade att den vägde 3182 gram, men det kan skilja några gram åt båda hållen så vi får se vad bebisen väger när den kommer ut. :) Fostervatten har barnet så det räcker gott och väl och allt verkade normalt.
Däremot är bebisen så himla stor nu så man får inte in någon bra bild, till skillnad från när man var på första ultraljudet, så vi tog varken kort eller film - nu är det ändå inte så långt kvar tills vi får se den på riktigt!

På onsdag ska vi även till SÖS klockan 9 på morgonen, jag och Vasilis, för att gå på en undersökning som man gör när man har gått övertiden. Jag vet inte exakt vad vi ska göra men jag vet att de kollar barnets hjärta med CTG och känner på livmoderhalstappen för att se hur mogen den är. Jag tror även att vi kommer boka in ett datum för igångsättning vid undersökningstillfället, men jag är inte säker.

Jag har vikt kläder hela dagen, nu är äntligen garderoberna fulla och sovrummet är nästan tömt på kartonger och påsar, men jag behöver lite hjälp av Vasilis att bära ner lite grejer till förrådet, sedan kan vi dammsuga där inne och göra i ordning lite. (Har bestämt mig för att göra ett rum ordentligt åt gången istället för att små plocka lite överallt). Jag hoppas vi blir klara snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar