måndag 14 mars 2011

1 månad - långt och kort

Idag blir lilla prinsen 1 månad gammal!
Det låter så himla mycket.. 3 veckor lät fortfarande lite, men 1 månad låter helt plötsligt jätte jätte mycket. Men fast det låter mycket så känns det på något sätt som det borde vara mer, det känns konstigt att han är 1 månad gammal, men det känns också konstigt att det bara var 4 veckor sedan han föddes - det känns som om vi aldrig levt utan honom. Det är en självklarhet att ha honom här hos oss och jag kan inte minnas hur det var när han inte var här, graviditeten är ett minne blott och när jag ser bilder på mig med stora magen känns det som bilder på en annan person.

På ett sätt är det inte så konstigt, under graviditeten var målet förlossningen, själva livet som mamma var ingenting jag direkt tänkte på. När Elias sedan kom var det början på något helt nytt, en nytt liv. Så att graviditeten och livet innan förlossningen känns långt borta är jag nog inte ensam om att känna, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar