tisdag 15 mars 2011

Hård natt

Igår kväll var Elias nya kärlek här: min kompis Marri. Han kommer säkert gilla exotiska kvinnor när han blir vuxen ;)
Men under kvällen blev lilla prinsen ledsnare och ledsnare, tillslut var det gallskri som höll i sig i timmar... Vi prövade att bära och gunga honom på olika sätt, gav massage, amma, la honom i vagnen, prövade med napp men det var inte mycket som hjälpte. Tillslut lugnade han ner sig med nappen och jag gick och lade mig och fick lite sömn medan pappa Vasilis fick trösta Elias. Vid halv tre på natten hade Vasilis somnat och lilla pojken bökade och hade sig i sängen och skulle snutta på tutten, grät lite emellanåt, så då var det helt enkelt min tur. Vid halv sex kunde vi somna igen och fick nån timmes sömn innan vi gick upp. Nu har han varit jätte lugn sen runt 9, han har skrattat, tittat runt, ätit lite och nu sitter han brevid mig i sin bilbarnstol och tittar på medan jag skriver - JÄTTE SKÖNT! Det är så himla jobbigt att se sitt barn ledsen och i smärta..

Idag ska vi köpa en pysventil för småfisar, förhoppningsvis hjälper det honom att få ut sina gaser ordentligt, som jag tror är anledningen till hans skrik o gråt. Nu börjar han bli lite ledsen igen, jag hoppas han får sova lite snart han måste vara helt slut. Har ni tips på småknep för magknip hos bebisar så skriv gärna det i kommentarer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar