torsdag 17 mars 2011

Sömnbrist

Jag är så himla trött... Igår gick jag upp halv fem på morgonen med lille prinsen och lyckades inte sova alls under dagen. Mot kvällen lagom till att Vasilis kom hem började tröttheten smyga sig på, men jag tänkte att det var bättre att hålla sig vaken så jag kunde sova på natten sedan.
Jag fick sova ca 2 ½ timme, strax efter 1 på natten vaknade Elias och var jätte grinig, men det verkade inte vara magen så jag vet inte vad det var för fel... Han kanske bara var på dåligt humör.
Nu äntligen sover han, jag har försökt att sova också men har inte lyckats... Jag hoppas verkligen han kan sova i natt så jag blir lite utvilad, för jag har så himla svårt att sova på dagen.
Idag ska vi även till BVC runt klockan två, får se om vi kommer iväg.

Jag nämnde igår att jag beställt tygprover för att klä om vår soffa, jag hade tänkt att det var mycket billigare att göra så än att köpa en ny soffa, men efter jag räknat ihop kostnaderna för tygerna för soffan, fåtöljen och fotpallen vi har hemma så landade det på samma pris som en ny soffa från Mio som jag sett, så det blir en ny soffa istället helt enkelt. Nu har dom även en kampanj, så lämnar man in sin gamla soffa eller fåtölj till dom och köper en ny soffa för minst 8000 får man 1000 kronor för sin gamla, sedan säljer vi fåtöljen med fotpallen på blocket.
Är det någon som är intresserad av en beige fåtölj med fotpall (som även kan användas som förvaring) så säg till!

Soffan jag vill ha:



Igår hade även jag och Vasilis lite lill-lördags mys. Han gjorde en jätte simpel men super god sallad med vanlig isbergssallad, gurka, crabsticks och kycklingfile med en dressing som var såå god. Det låter inte så gott eftersom det är så lite grejer i, men det var nog en av dom godaste salladerna jag någonsin ätit! Sedan käkade vi lite brieost och vildsvinssalami, MUMS. Så trots att natten var kämpig så hade vi åtminstone en trevlig kväll utan gråt och skrik. :)


Den mumsiga salladen:



Salami och ost:



Trött liten Elias:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar